Skontaktuj się ze mną i zapisz na wizytę
Przebieg terapii Metody, techniki i czas pracy w gabinecie dopasowane są do potrzeb i możliwości pacjenta. Problemy z nabywaniem, rozwojem funkcji związanych z mową są różnorodne, dlatego proces diagnostyczno-terapeutyczny jest zindywidualizowany. Istotne jest szukanie przyczyn dolegliwości, całościowe spojrzenie na pacjenta,a nie leczenie samych objawów.
Współpraca Szukanie przyczyn nieprawidłowości, postawienie diagnozy oraz terapia często wymaga konsultacji specjalistycznych. W celu poprawy funkcjonowania pacjenta możesz zostać skierowany- Ty lub Twoje dziecko na konsultację do m.in. laryngologa, ortodonty, fizjoterapeuty, osteopaty, psychologa, terapeuty SI, foniatry, audiologa, neurologa, okulisty. Do jakiego specjalisty zostanie skierowany pacjent zależy od zaburzenia z jakim się boryka.
Efekty Skuteczność terapii to szukanie przyczyny zaburzeń. Istotne jest stosowanie się do zaleceń terapeuty, niezależnie czy dotyczy to stymulacji biernych czy ćwiczeń czynnych. Terapia logopedyczna/neurologopedyczna to proces, często długotrwały. Pamiętaj, że małymi krokami, systematycznością w ćwiczeniach (krótko ale często) jesteśmy w stanie osiągniąć sukces.
Diagnoza, konsultacja, terapia
- niemowląt, dzieci
- młodzieży
- dorosłych
Wsparcie w zakresie
- miofunkcjonalnych zaburzeń ustno-twarzowych; nieprawidłowości w zakresie oddechu, odgryzania, gryzienia, żucia, połykania
- zaburzeń związanych z układem stomatognatycznym
- zaburzeń mowy i komunikacji
- nieprawidłowego kształtu czaszki, asymetrii
- parafunkcji tj. ssanie kciuka, obgryzanie paznokci, nagryzanie policzków itp.
- przygotowanie do korekty wędzidełek jamy ustnej i opieka pozabiegowa
- przygotowanie do leczenia ortodontycznego, operacji ortognatycznych
- wad wymowy
- zaburzeń głosu
- zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych
- wad rozwojowych np. rozszczep warg, podniebienia
- dysfagii, zaburzeń połykania
- dysglosji
- zaburzeń napięcia mięśniowego w obrębie ustno-twarzowym
Pomoc została stworzona w celu stymulowania rozwoju mowy dziecka. Składa się z obrazków, prostych tekstów/poleceń, samogłosek, wyrażeń ...
Pranie to u Nas codzienność, z racji tego powstała "inna"
pomoc logopedyczna "Pranie głoska [s] opozycje" (pdf)
Jak ...
Świadomość rodziców wzrasta, choć nie brakuje osób, które uparcie twierdzą "Zaczekaj, moje dziecko zaczęło mówić jak ...